1/28/10

::guna it punya kesahhh::

ney cerita masa aku baru masuk ukm.....
aku cuma nak ingat balik......
bila ingat balik nak gelak pun ada sebab kunonya aku waktu tu.........

ok start!!!!!!!!

aku dapat tawaran masuk universiti...
wah bestnya.....
kerana kemajuan teknologi maklumat aku dapat taw keputusan masuk u
hebatkan zaman sekarang........
x payah susah2 nak talefon,hantar surat dan macam2 lagi la yang mengambil masa yang lama yang semata2 nak tau dapat masuk u k tak?..

lepas aku daftar diri dan menjadi warga ukm yang sah..
aku punya getaran jiwa dan hati tidak stabil kerana suasana tak sama dengan tempat aku duduk sebelum ney...
yala........ dekat rumah aku tak dak la monyet banyak macam ney...mmg xda lgsung pun
tp bila mai sini nahhhhhhh aihhhhhhhhh ntah berapa keturunan!!!!!!
pastu monyet2 ney siap buat jenayah lagi...

tapi...bukan suasana tu yang aku maksudkan....
suasana yang aku nak cerita ialah tentang pendedahan diriku mengguna it
dulu masa zaman aku belajar dekat sekolah aku jadi pengawas pusat sumber...masa
kat sekolah dulu aku suka jugak la pinjam buku kat perpustakaan ney sebab nak dapat hadiah
NILAM..tp x pernah dapat punnn
sekarang semua dah berubah bila dekat universiti
aku rasa macam komputer tu tarik tangan aku untuk sentuh dia
bayangkan mula2 aku masuk PTSL dulu aku dah "berpeluh"bukan peluh letih tapi takut nak pinjam buku...kalau aku nak pinjam aku kena guna komputer...aku tak pandai sangat....
taw camna aku dan kawan2 waktu tu atasi perasaan tu...
hahaaaa kami duduk tunggu dekat situ intip gelagat orang yang pinjam buku dari awal dia duduk kat depan komputer ...

yalaaa... dulu kalau aku nak pinjam buku aku kena cari dari satu rak ke satu rak tp sekarang aku 'search' ja dekat GEMILANG UKM
wahhhhh!!!!!!!!!
dunia dah maju bergerak seiring kemajuan negara
senangkan!!aku x payah nak tuangkan masa dan peluh aku untuk nak cari buku lagi...
dekat sini dapatlah aku katakan penggunaan teknologi membantu memudahkan kerja dan thank you coz jd' tukang cari ' untuk aku..heheh

kawan2 nak taw tak kenapa aku warnakan sesetengah perkataan
sebab aku bagi taw yang
purple tu dielek aku selalu guna
kelabu
tu bahasa orang putih
yang hijau 2 tak taw la pasai pa tak boleh warnakan
birutu pulak personafikasi
nak taw tak personafikasi tu apa?
personafikasi ialah kiasan yang dibuat dengan memberikan ciri-ciri manusia kepada bukan manusia.
::nanti bila
hampa baca post aku ney boleh la tambah maklumat pasal bahasa sikit::

1 comment:

qaseh eishah said...

salamat menjejak post ney.......
pastu jgn lupa komen post ney dkat kat-kata utk pnmbahbaikan